CD Projekt tłumaczy się z działania Cyberpunk 2077 na konsolach

Jak zwykle, najciekawszych informacji nie dowiemy się z ogłoszeń czy wywiadów, a rozmowy z inwestorami.

Rozmowy telefoniczne z akcjonariuszami stały się ostatnio lepszym i bardziej rzetelnym źródłem informacji, niż komunikaty i ogłoszenia twórców gier. Kilka takich rozmów już analizowaliśmy na Gramageddonie (np. tutaj), więc i przeanalizujmy sobie rozmowę kierownictwa CeDePów z inwestorami. A raczej spowiedzi, bo tłumaczenia się było sporo. Skupimy się jedynie na tych najciekawszych pytaniach. Cała rozmowa trwa ok. 50 min i możecie ją odsłuchać w linku źródłowym.

Dlaczego Cyberpunk 2077 działa tak słabo na PlayStation 4 oraz Xbox One?

Chodzi bardziej o to, że skupiliśmy się zbytnio na wydajności na PC oraz next-genach. Zdecydowanie nie poświęciliśmy dostatecznie dużo czasu na ten aspekt.

Jakim cudem Cyberpunk przeszedł certyfikację Sony oraz Xboxa, jeżeli był w takim stanie?

[…] wina leży zdecydowanie po naszej stronie. Możemy jedynie się domyślać, że (producenci konsol – dop. redakcja) zaufali nam że naprawimy problemy do czasu premiery gry i, co oczywiste, nie poszło to po naszej myśli.

Dlaczego wydajność na konsole obecnej generacji była ukrywana?

Aktualizowaliśmy tę wersję do ostatniej chwili i liczyliśmy, że się wyrobimy […].

Pada tu więcej tłumaczenia, ale ten początek zdania całkowicie wystarczy.

Czy mogliście opóźnić premierę gry tylko dla konsol obecnej generacji i wydać na pozostałe platformy?

Teoretycznie tak, ale… jednak nie. Ze względu na obietnicę, że osoby które kupiły grę z obecnej generacji otrzymają darmowy upgrade do next-genowej wersji.

W wywiadzie pada jeszcze kilka pytań odnośnie DLC, multiplayera i bugów. Warto wspomnieć, że zachowania NPC oraz AI są też na liście rzeczy do poprawy. CD Projekt potwierdza też, że większość wysiłku skupia się obecnie na naprawie gry. Padły też pytania, czy przez te problemy zostaną opóźnione obiecane DLC, jednak na ten temat CDP na razie nie chciał zbyt dużo powiedzieć.

cyberpunk pałeczki
Bugi z lewitującymi przedmiotami to w CP norma

Konkluzja jest bardzo prosta – Cyberpunk po prostu nie był ukończony a Redzi nie byli gotowi do wydania tej gry. Trudno określić, co zaważyło – prace nad next-genami, zbyt wielki rozmach gry, czy też jeszcze coś innego. Najpewniej niedługo pojawi się jakiś wywiad, z którego dowiemy się znacznie więcej. A nam pozostaje czekanie na kolejne poprawki. Jeżeli macie problemy z działaniem swojej gry na PC, to zerknijcie na szybkie modyfikacje, które mogą poprawić działanie Cyberpunka.

Źródło: Reddit