Half-Life: Alyx dostaje wsparcie modowania i Steam Workshop

Szykujcie się na wysyp gier, modów i trudno przewidzieć czego jeszcze – Valve wreszcie udostępnia narzędzia modderskie dla Half-Life: Alyx

Jeżeli ktoś z Was nie wie, to Half-Life (szczególnie 2) zachował swoją żywotność, głównie dzięki modom. Sam Counter-Strike to nic innego, jak mod do Half-Life. Na bazie tego silnika powstał też Source Filmmaker i Garry’s mod. Nawet w dzisiejszych czasach, mimo tak wielu lat na karku, zapaleńcy nadal tworzą na silniku Source niesamowite assety.

source filmmaker

Przy premierze Alyx, Valve zapowiedział wsparcie modów również dla silnika Source 2, który napędza najnowszą grę Valve. Właśnie pojawiło się owo wsparcie i można już tworzyć w Alyx. Na ten moment narzędzia już są dość imponujące, ale ma się ich pojawić jeszcze więcej. Oto lista:

  • Hammer, najnowsza wersja edytora poziomów Source 2
  • Material Editor, nardzędzie to tworzenia i dopasowywania materiałów w Source 2
  • ModelDoc, narzędzie do oglądania, edytowania i kompilowania modeli wraz z animacjami, kolizjami oraz innymi atrybutami
  • AnimGraph, narzędzie do animacji, używane do tworzenia skomplikowanych ustawień animacji
  • Particle Editor, do tworzenia nowych efektów cząsteczkowych
  • Subrect Editor, do tworzenia inteligentnych tekstur, znanych jako hotspoty
  • Source Filmmaker, narzędzie do tworzenia animacji i filmików w Source 2

Myślę, że to jest właśnie to, czego potrzebował VR – wygodnych narzędzi do tworzenia własnych map, gier i modeli. Społeczność modderska na pewno ruszyła do tworzenia czego się tylko da w wirtualnej rzeczywistości. Niestety, zaawansowane headsety VR nadal kosztują dość sporo, ale Source 2 ma wspierać praktycznie wszystkie zestawy VR.

Źródło: PCInvasion