Jeżeli ciekawiło Was, czy faktycznie Alyx przyczynił się do AŻ takiego wzrostu sprzedaży zestawów VR, to mamy odpowiedź
Jeszcze jak! Dzięki raportowi firmy Superdata wiemy, że Valve sprzedał w zeszłym roku 149 tys zestawów Valve Index. Z czego aż 103 tys przypadają na ostatni kwartał 2019 – już po ogłoszeniu Half-Life: Alyx. Obaliło to jeden z mitów, który mówił że Valve po prostu wyprodukował bardzo mało zestawów VR i dlatego zapasy skończyły się tak szybko. Biorąc pod uwagę cenę całego zestawu (1200$/4700zł), Valve zarobił majątek. Indexowi daleko jednak od liderów VR, jakimi są Oculus Quest oraz PlayStation VR, których sprzedało się w tym samym okresie ponad 3x więcej.
Nie dziwi pierwsza pozycja PS VR – tutaj decyduje cena. Nie zaskakuje też tak dobra sprzedaż Oculus Quest, który jest praktycznie poprawioną wersją Oculus Rift S z możliwością operowania jako samodzielny zestaw. Tutaj też znaczenie ma cena – stojąc przed wyborem Rift S lub Quest w bardzo podobnej cenie, siłą rzeczy kupimy nowszy zestaw. Wiele osób, które nie zdążyło kupić Indexa na pewno skierowało się w stronę dwukrotnie tańszego Questa. Facebook bardzo dobrze wypozycjonował swój produkt i wstrzelił się w dziesiątkę. Jak widać – wystarczy jedna gra, aby rozpędzić całą gałąź branży.
Raport Superdata