iFixit określa trwałość padów DualSense na… 7 miesięcy użytkowania

Co jak co, ale po marce PlayStation można naprawdę nieco więcej oczekiwać…

Zapewne pamiętacie nasze poprzednie wpisy o padach DualSense – jeżeli nie, tutaj o awariach ogólnych, a tutaj opisywaliśmy DualSense drift. Wiele wskazuje na to, że to nadal dopiero początek problemów z nowymi padami Sony. Ekipa iFixit wzięła ponownie pada DualSense na warsztat. Filmik oczywiście poniżej, jednak w skrócie mogę opisać – nie jest dobrze a będzie jeszcze gorzej.

Przyczyną problemów “drift” są zastosowane potencjometry a w zasadzie cały zestaw analogów. Ale nawet jeżeli mechanizm zużywałby się zgodnie z informacjami od producenta, to wystarczy on na zaledwie 7 miesięcy grania… po 2 godziny dziennie. Śmiesznie mało, biorąc pod uwagę nasze pandemiczne realia, gdzie każdy z nas na pewno gra dziennie więcej.

Problem w tym, że praktycznie wszystkie kontrolery od czasów Xboxa 360 i PS3 używają tych samych mechanizmów, jednak problemy z “driftem” nie pojawiały się tak często w poprzednich generacjach. Trudno określić pojedyncze elementy składowe mechanizmu, gdyż gotowy “analog” składa się z kilku podzespołów, jednak wygląda na to, że gdzieś jest różnica. Albo leży ona w samej konstrukcji pada, przez co mechanizm zużywa się szybciej, albo producent analogów Alps Alpine zastosował w którymś miejscu inny element lub tworzywo (i to najpewniej jest przyczyną, czego iFixit nie przyznaje, ale nawet wizualne porównania rozebranych analogów od innych padów wskazują, że potencjometr jest inny).

dualsense analog controller
To się psuje, Panie władzo!

Jedno możemy stwierdzić na pewno – zawiodła kontrola jakości. To, że pady DualSense będą problematyczne wiadomo było zaraz po ich ogłoszeniu. Nowa technologia, to i typowe problemy wieku dziecięcego – wiele jesteśmy w stanie zrozumieć i zaakceptować. Przynajmniej tak długo, jak producent nie miga się od napraw gwarancyjnych i usterki nie występują zbyt często. Spodziewaliśmy się usterek haptycznych mechanizmów, jednak gałki analogowe… Sony zdecydowanie poległo nie przetestowało odpowiednio swoich nowych kontrolerów. Wygląda na to, że pierwsze pady DualSense będą słodko-gorzko wspominane.

Źródło: iFixit

Komenatrze