Half-Life: Alyx był określany mianem gry, która wreszcie wprowadzi zestawy VR do mainstreamu. Właśnie dostaliśmy dane, na podstawie których możemy wywnioskować, czy faktycznie VR trafił już pod strzechy
Strona Road to VR zebrała dane z kwietniowej ankiety Steam odnośnie sprzętu, na jakim grają gracze. Jest to pierwsza ankieta, która pokazała się po premierze oczekiwanej gry od Valve. Po premierze Half-Life: Alyx do Steam podłączono aż 950 tysięcy nowych zestawów VR. Musimy tu jednak od razu zaznaczyć, że to wcale nie oznacza, że Alyx „sprzedał” tyle zestawów. Część graczy mogła po prostu podłączyć do Steama zestawy stand-alone, jak np. Oculus Quest. Nawet jeśli jednak weźmiemy poprawkę na nie-nowe zestawy, to i tak liczba robi wrażenie.

Na wykresach widać też zdecydowaną dominację Facebooka – aż 45% połączonych ze Steamem headsetów VR jest od Oculusa. Na drugim miejscu jest HTC (w skład którego wchodzą zarówno robiony z Valve Vive, jak i nowe zestawy Cosmos) a na trzecim Valve ze swoimi Index. Muszę też wspomnieć o 8,5% udziale Windows Mixed Reality w tym zestawieniu – mogą być to headsety różnych firm, które działają na bazie Windows MR. Takie rozwiązania ma np. ASUS czy Acer. Windows MR jest też częściej używany przez twórców i do pracy.
Łącznie do Steam „podpiętych” jest obecnie prawie 2,7 mln zestawów VR, co daje niemal 2% wszystkich użytkowników Steama i wzrost o 50% od poprzedniej ankiety. Wniosek jest dość prosty – dla bazy prawie 3 mln odbiorców opłaca się już robić dobre gry. Powinniśmy w przyszłości zobaczyć więcej „Alyxów”, które staną się swoistymi system-sellerami.
Źródło: Road to VR, Steam