Opóźnienie Cyberpunk 2077 przez obecną generację konsol? | Update

Tak twierdzi Borys Nieśpielak. I wydaje się to być dość wiarygodny przeciek

Na podcaście u Borysa i Rocka, ten pierwszy stwierdził że według jego źródeł (które są bardzo wiarygodne), chodzi o optymalizację na obecne konsole. Problem dotyczyć ma przede wszystkim stabilności na Xbox One, ale nie wykluczamy też, że na PS4 sytuacja wygląda znacznie lepiej. Podobno wydajność na konsoli Microsoftu jest tak słaba, że zdecydowano się na przesunięcie premiery, żeby lepiej zoptymalizować grę. Całość podcastu możecie obejrzeć poniżej, fragment o CP2077 zaczyna się około 5 minuty:

 

I wydaje się to być bardzo wiarygodny powód. CD Projekt Red i jego autorski silnik średnio lubi się z konsolami, czego doświadczyli w 2015 roku posiadacze PlayStation 4. Przez pierwszych kilka miesięcy praktycznie nie dało się przyjemnie grać w Wiedźmina 3 na PS4 i wiele osób się do niego zniechęciło. CDPR najpewniej chciało uniknąć identycznego problemu i postanowiono opóźnić premierę. Jednocześnie trzeba przyznać, że owy silnik jest bardzo podatny na optymalizację. Ostatnio udało się wydać Wiedźmina 3 na Nintendo Switch, który jest nieporównywalnie słabszą konsolą od PS4 oraz XBO.

Ale nie oszukujmy się – CDPR najpewniej wykorzysta ten czas na dodatkowe poprawki i naprawy błędów. Miejmy nadzieję, że kolejnych większych opóźnień nie będzie i jednocześnie dostaniemy dokończoną grę.

Update

CD Projekt Red w rozmowie z przedstawicielem Sony zdementował i jednocześnie nie zdementował plotek. Nakreślono, że gra nie została opóźniona ze względu na wydajność na konsolach, a jednocześnie wspomniano że optymalizacja to normalny proces w tworzeniu gier… Hmmm…