Plague Inc. hitem dzięki Coronavirusowi

Twórca obawia się jednak negatywnego PR dla swojej gry, więc wydał ostrzeżenie…

…zapewne przeliczając pokaźny pliczek banknotów. Ale od początku. Jednym z popularniejszych memów z początku tego roku było nawiązanie, że w 1720, 1820, 1920 były plagi, więc tradycji musi stać się zadość. Mem szturmem zdobył popularność, głównie dzięki pojawieniu się groźnego wirusa w Chinach o nazwie Coronavirus. Internauci szybko połączyli fakty i memy rozkwitły ponownie. I komuś przypomniało się, że przecież mamy symulacyjną strategię, w którą wcielasz się w chorobę, której zadaniem jest zniszczenie ludzkości. Chodzi oczywiście o tytułowy Plague Inc. który jest jedną z najlepszych strategii na telefony. No cóż, sam też pobrałem grę na fali newsów o wirusie.

coronavirus klapshtein

Gra natychmiast wystrzeliła na popularności, stając się numerem jeden w chińskim iOS Store. Twórca gry, James Vaughan stwierdził w wywiadzie dla CDC (Centers for Desease Control and Prevention), że jego firma jest obecnie bombardowana pytaniami, zarówno od zwykłych osób jak i mediów. I podkreśla on, że gra nie jest stworzona na podstawie jakichkolwiek modeli medycznych, a jedynie zabawną strategią i nie ma nic wspólnego z symulacją.

Proszę, pamiętajcie że Plague Inc. to gra a nie model naukowy, za to coronavirus to bardzo realna sytuacja, która ma wpływ na ogromną liczbę osób.

Zapewne twórca nie spodziewał się takiego obrotu wydarzeń, szczególnie że Plague ma już 8 lat. Po prostu sytuacja na świecie i magia memów sprawiła, że jego twór znów stał się popularny. A jak wspomniał pewien użytkownik chińskich social mediów Weibo – The best way to get rid of fear is to face the fear itself. A jak już wspomnieliśmy o memach:

kung flu

ww3 coronavir

plague inc devs

china no one

china no one 2

Źródło (newsa, nie memów): Eurogamer, CDC