Powstał mod do CS:GO, tworzący mapy generowane proceduralnie

Losowo generowane mapy w każdym nowym meczu w FPS? Chcę to w każdej grze!

Poczciwy Counter-Strike nadal cieszy się niesłabnącą popularnością. Jednym z powodów takiego stanu rzeczy jest wyjątkowa niepowtarzalność meczy, pomimo ograniczonej liczby map. Projekty map i taktyki graczy sprawiają, że trudno o praktycznie taką samą rozgrywkę. A co by się stało, jeśli mapy również wyglądałyby inaczej z każdym meczem? Na taki pomysł wpadł modder Orel, który stworzył mod, który generuje mapy proceduralnie CS:GO. Nazwano go Aim Rouge Inferno (mało kreatywnie, trzeba przyznać).

Początkowo mod tworzył małą mapkę starciową z elementów znanych z innych map. Obecnie modyfikacja rozrosła się do pełnoprawnego narzędzia, które nie tylko generuje losowe przeszkody, ale całe mapy. Na powyższym trailerze widać, że można np. zdecydować, czy mapa ma być niesymetryczna/symetryczna, jakiej wielkości a nawet jakie zasady mają panować na mapie (aby nie bawić się niepotrzebnie 2x w custom). Mod posiada nawet specjalnie zaprogramowane boty dla tej mapy. Wszystkich opcji konfiguracji praktycznie nie da się zliczyć. Każda rozgrywka jest praktycznie całkowicie inna od poprzedniej. Ciekawe, czy taki tryb ma szansę trafić do zawodowych rozgrywek.

Jeżeli posiadacie CS:GO, to możecie sami przetestować moda. Wystarczy zainstalować go z podlinkowanej strony Steam Workshop i zastosować zawarte tam instrukcje.