Rok po premierze Anthem BioWare zapowiada… Anthem 2.0, czyli to samo, ale z testami

“Potrzeba stworzyć na nowo więcej elementów, niż w przypadku aktualizacji, czy rozszerzenia”. Czyli Anthem idzie w ślad Destiny 2.

Od premiery Anthem minął rok, a my dalej nie dostaliśmy gry, która spełniałaby oczekiwania fanów. Uważasz inaczej? No to nawet nie zgadzasz się z samymi twórcami, którzy przyznają, że zawiedli. BioWare umieścił na blogu spory wpis, który co prawda pokazuje, że prace nad grą trwają, ale wszystko jest jeszcze takiej du…żej dziurze, że nawet nie można dziś podać jednego konkretu.

Wersja tl;dr – obożejaknamprzykroalezespółjużpracujeibędziesuperkochajcienasdalej

Wersja pełna:

Rok temu przygotowywaliśmy się do wypuszczenia Anthem – gry, która stanowiła dla nas jako studia duży skok na zupełnie nowe obszary. To było ekscytujące i przerażające doświadczenie, by pokazać światu coś nowego, innego. Jesteśmy wdzięczni wszystkim graczom, którzy ruszyli z nami w tę podróż. Z przyjemnością obserwowaliśmy kreatywność naszych graczy w projektowaniu spersonalizowanych postaci i obserwowaniu, jak opanowują sterowanie w locie i cały system walki Anthem. Jestem bardzo dumny z pracy, którą zespół włożył w tę grę. Jednocześnie jednak jest jeszcze wiele więcej rzeczy, które my i wy chcieliśbmy w niej zobaczyć.

Początek – pustosłowia i PR-owe pierdololo o tym, że w sumie dziękujemy tym naiwnym graczom, którym się spodobało. Pierwsze ważne rzeczy pojawiają się później:

W ciągu ostatniego roku zespół ciężko pracował, aby poprawić stabilność, wydajność i ogólną jakość gry. Dostarczyliśmy trzy sezony nowych treści i funkcji. Słuchaliśmy również waszych opinii, że Anthem potrzebuje bardziej satysfakcjonującego systemu lootu, lepszego rozwoju postaci i bardziej satysfakcjonującego end-game’u. Zdajemy sobie więc sprawę z tego, że wciąż czeka nas wiele pracy z fundamentami gry, aby wydobyć pełny potencjał, jaki w niej tkwi.

Czytaj: “dopiero po premierze zabraliśmy się za testy, ale daliśmy wam trzy sezony, na które mogliście wydać jakiś hajs na kosmetyki. Czytaliśmy również oceny na Metacritic i wiemy, że zepsuliśmy sporo rzeczy. To jasne, że grę trzeba napisać od nowa”.

Potrzeba stworzyć na nowo więcej elementów, niż w przypadku aktualizacji, czy rozszerzenia. W nadchodzących miesiącach będziemy koncentrować się na długoterminowym przeprojektowaniu mechanik, a w szczególności ponownym opracowaniu samej pętli zabawy z jasnymi celami, motywowaniem wykonywania wyzwań i postępami, za które dostaniecie sensowne nagrody – przy jednoczesnym zachowaniu radości z latania i walki w otwartym świecie fantasy. Aby zrobić to dobrze, musimy opracować coś, co chcieliśmy zrobić za pierwszym razem, dając zespołowi czas na przetestowanie i koncentrując się przede wszystkim na rozgrywce.

Czytaj: “musimy stworzyć wszystko na nowo, a to wymaga porzucenia Anthem i stworzenia Anthem 2.0. Mimo kilku lat prac i roku testów, dopiero teraz zabieramy się za właściwą pracę nad tym, co chcieliśmy zrobić od zawsze, ale nie mieliśmy czasu na testy, bo pod skrzydłami EA jesteśmy już tylko cieniem swojej dawnej potęgi i nawet nie mieliśmy czasu na właściwe testy, bo goniły terminy”.

Nie ma za co. Pytanie tylko, czy teraz wypada im wierzyć.

Komenatrze