Raport finansowy PlayStation pokazuje, ile dokładnie Sony zarabia na swojej rozrywkowej części biznesu. Wielkiego zaskoczenia nie ma.
Jeżeli zastanawialiście się, która część biznesu związana z posiadaniem marki PlayStation jest najlepsza, to wcale nie są same gry. To nie jest też sprzęt, czy usługi sieciowe. To… DLC i mikropłatności. Przypominamy, że Sony pobiera dla siebie 30% od wszystkich wydanych pieniędzy w grach third-party, a więc m.in. serii FIFA, Call of Duty, czy w Fortnite.
Jak dużo to pieniędzy? Bardzo dużo. Pokazuje to poniższy wykres:
Here is a breakdown of Sony's Game & Network Services net revenue by segment for FY20 Q1 (Apr 1- Jun 30).
Console Hardware: $0.52bn / 9%
Packaged Software: $0.35bn / 6%
Digital Software: $1.37bn / 24%
Add on Content: $2.29bn / 41%
Subscriptions: $0.87bn/ 16%
Other: $0.23bn / 4% pic.twitter.com/Vx0nwaL6ZE— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) August 4, 2020
Co z niego wynika? Ano, że Sony na samych dodatkach i mikropłatnościach w pierwszym kwartale roku fiskalnego zarobiło 2,29 miliarda dolarów. Stanowi to 41% wszystkich przychodów marki PlayStation. To więcej, niż łączna sprzedaż gier pudełkowych i w cyfrze (kolejno 6 i 24%).
Dziwi to kogoś?