Sony zarabia 1/3 więcej na DLC i mikropłatnościach do gier, niż samych grach

Raport finansowy PlayStation pokazuje, ile dokładnie Sony zarabia na swojej rozrywkowej części biznesu. Wielkiego zaskoczenia nie ma.

Jeżeli zastanawialiście się, która część biznesu związana z posiadaniem marki PlayStation jest najlepsza, to wcale nie są same gry. To nie jest też sprzęt, czy usługi sieciowe. To… DLC i mikropłatności. Przypominamy, że Sony pobiera dla siebie 30% od wszystkich wydanych pieniędzy w grach third-party, a więc m.in. serii FIFA, Call of Duty, czy w Fortnite.

Jak dużo to pieniędzy? Bardzo dużo. Pokazuje to poniższy wykres:

Co z niego wynika? Ano, że Sony na samych dodatkach i mikropłatnościach w pierwszym kwartale roku fiskalnego zarobiło 2,29 miliarda dolarów. Stanowi to 41% wszystkich przychodów marki PlayStation. To więcej, niż łączna sprzedaż gier pudełkowych i w cyfrze (kolejno 6 i 24%).

Dziwi to kogoś?