S.T.A.L.K.E.R. 2 będzie działał na Unreal Engine i nie będzie Epic Games Store Exclusive… raczej

GSC Game World wyjaśnia noworoczne nieporozumienie, wynikłe z działań Epic. Firma Tima Sweeneya powinna poważnie popracować nad PR-em.

Ostatnio temat exclusive’ów na Epic Games Store mocno przycichł. Pod koniec zeszłego roku nie mieliśmy zbyt wielu ogłoszeń o jakichś tytułach AAA albo podkradaniu projektów z Kickstartera. Wszystko wskazuje na to, że niecny plan spolaryzowania platform spalił na panewce i platforma Sweeneya skupi się na mniejszych gierkach, za którymi niewielu będzie tęsknić. Fani jednak zamarli, gdy Epic ogłosił, że S.T.A.L.K.E.R. 2 będzie działał na ich silniku. Wielu potraktowało to jako równoznaczne z ogłoszeniem, że S.T.A.L.K.E.R. 2 będzie Epic Games Store Exclusivem. Na szczęście okazało się, że była to po prostu kolejna PRowa gafa Epica.

Umieszczony na oficjalnym kanale STALKERA Tweet, wyjaśnia że wszyscy oraz oni sami zostali mocno zaskoczeni ogłoszeniem Epica. Gra rzeczywiście będzie działać na silniku Unreal Engine, zamiast autorskim (jak jedynka) oraz że ta decyzja nie ma nic wspólnego z planami dotyczącymi dystrybucji czy platform sprzedaży. Wielu fanów szybko też wyjaśniło w komentarzach, że ekskluzywność w tym wypadku będzie idiotyzmem. I patrząc na całokształt – rzeczywiście może tak być. STALKER ma za sobą całkiem pokaźną historię. Tworzony był przez naprawdę wiele lat, w międzyczasie miał kilkanaście downgrade’ów i zmian formuły. Ostatecznie tytuł został całkiem nieźle przyjęty i wypracował sobie wierny fandom. Niestety, ale studio GSC Games World nie ma lekko i projekt dwójki idzie bardzo ślimaczo. Najpierw szukano wydawcy, potem znowu problemy produkcyjne i… martwa cisza przez naprawdę długi czas. Wszystko wskazuje jednak na to, że doczekamy się S.T.A.L.K.E.R. 2. Na pewno jednak nie będzie to w tym i mało prawdopodobne że w kolejnym roku. Stawiałbym na początek 2022.

Źródło: PCGamesN