Dzięki jednemu z byłych pracowników, możemy zerknąć na to, jak mogło wyglądać Diablo 3, gdyby Blizzard nie zrobił największego błędu w swojej historii
Mam tu na myśli oczywiście zamknięcie Blizzard North, co było ruchem kompletnie irracjonalnym. To ekipa „Północy” odpowiada za to, co pamiętamy w starych grach Blizza. Nie jest tajemnicą, że Diablo 3 był ogniwem zapalnym między Blizzardem a Blizzard North i to właśnie rozbieżność zdań w tym, jak Diablo 3 ma wyglądać przyczyniła się do zamknięcia jednego z najbardziej cenionych studiów developerskich w dziejach. Ale o historii Blizza już inni napisali/nagrali więcej i lepiej ode mnie, więc przejdźmy do rzeczy.
Oscar Cuesta – były pracownik Blizzard North (pracował na stanowisku starszego artysty 3D), dostarczył na swój profil na artstation sporą dawkę screenshotów z Diablo 3, tworzonego przez ekipę North w latach 2000-2005. Tak długi okres czasu wynika właśnie z nieporozumień na linii Blizz-North. Jednocześnie tyle lat developmentu powinno zaowocować ogromną ilością materiałów, którego nigdzie nie było widać (były jakieś pojedyncze screenshoty). Jak się okazuje – materiały są i kurzą się gdzieś u byłych pracowników North.
Co do samych screenshotów, to od razu widać różnice. Klimat jest zdecydowanie bardziej mroczny i całość bardzo przypomina podrasowane Diablo 2. Niektóre miejscówki da się jednak skojarzyć z Diablo 3, które dostaliśmy. Część projektów i konceptów najpewniej trafiła ostatecznie do graczy. Niestety, nigdy nie przyjdzie nam zobaczyć Diablo 3 w takiej formie, w jakiej miał pierwotnie wyjść.
Patrząc przez pryzmat tych screenshotów, nietrudno dojść do wniosku, że to Blizzard North powinien tworzyć serię Diablo.
Źródło i cała galeria: purediablo.com