Xbox wydaje swojego CS’a, który jest portem koreańskiego klona CS’a…

Jeżeli zapytam Was “jaka gra na PC ma najwięcej graczy” to założę się, że praktycznie nikt nie odpowie poprawnie. Jest to koreański klon Counter Strike’a – CrossFire. Od premiery w 2007 roku, tytuł ten zgromadził w sumie aż 660 mln użytkowników. I baza ta wkrótce jeszcze się powiększy.

Może zacznijmy od tego, czym jest najpopularniejsza gra na świecie i dlaczego nikt o niej nie wie. Otóż CrossFire jest darmowym shooterem PC, popularnym głównie na rynkach azjatyckich. Ten tytuł pokazuje potęgę Chin oraz pozostałych krajów Azji wschodniej. Wystarczył tylko lokalny rynek, aby stać się największą grą na świecie. Tytuł teoretycznie był wydawany na zachodzie, ale nigdy nie zdobył większej popularności. Mieliśmy wszak swojego CS:GO, coroczne Call of Duty i Battlefielda, więc Azjatom nie bardzo chciało się wojować na zagospodarowanym rynku. Ale Xbox to już inna pieśń.

rush X

Obecny stan Xboxa można podsumować tak – najlepsza i najbardziej opłacalna platforma do grania, której nikt nie chce używać. Xboxowi w obecnym stanie nie można kompletnie nic zarzucić – konsole kosztują niewiele więcej, niż butelka drogiej whisky, abonament dający dostęp do ogromnej biblioteki gier można mieć już od 40zł/mies, a ciągłe promocje jeszcze bardziej uatrakcyjniają ofertę. Ale konsola Microsoftu ma jeden, za to bardzo poważny problem. Brak exclusive’ów. Microsoft tak bardzo zaniedbał bazę tytułów na wyłączność, że obecnie nikt nie chce w ten sprzęt inwestować. Lepiej mieć PC z praktycznie tymi samymi grami, PlayStation z fantastycznymi exclusive’ami i ewentualnie Switcha do Mario i Pokemonów. Nie dziwota, że jeżeli pojawiła się okazja stworzenia własnego, ekskluzywnego Counter Strike’a, to Microsoft bez wahania postanowił skorzystać.

Wincyj exclusiva

Na tegorocznym evencie Xboxa X019, zapowiedziano że Xbox ma się znacznie bardziej skupić na tytułach tworzonych wyłącznie na tą platformę. Pierwszą oznaką takiego działania jest CrossFireX, czyli Xboxowa wersja największego shootera w dziejach. Ma być Free 2 Play, podobnie jak oryginał. Z tej okazji ukazał się na wspomnianym evencie pierwszy gameplay oraz opisano kilka szczegółów. Tytuł tworzony jest przy wsparciu oryginalnego twórcy, studia SmileGate Entertainment, jednak za kampanię singleplayerową oraz port na Xboxa odpowiada nie kto inny, jak samo Remedy. Znane z Maxa Payne’a, Alana Wake’a czy ostatnio z bardzo docenianego Control. Oglądając wspomniany gameplay nie sposób nie pomyśleć “Hmmm, wygląda tak, jak powinien wyglądać nowy CS”. I trudno się z tym nie zgodzić. Valve powinien zdecydowanie wziąć się do roboty i wydać nowego CS’a. Gra o tytule identycznym, jak system łączenia Radeonów, na pewno zdobędzie znaczącą popularność, ale na pewno nie będzie też killerem dla Xboxa. Jakoś nie wyobrażam sobie, żeby ktoś kupował specjalnie Xpudło dla, jakby nie patrzeć, usprawnionego klona CS’a. Zostawiam Was z gameplayem.

Źródło: Eurogamer

Komenatrze